Oversigt over alle fotoserier i den valgte kategori. Klik på et billede for at vælge en fotoserie.

Prebens 85-års fødselsdagsfest på Rudbøl Grænsekro.

Den 18. november, 2023, inviterede Edel og Preben til fødselsdagsfest med overnatning på Rudbøl Grænsekro. De havde inviteret bredt blandt familie og venner, så der var godt 40 deltagere i sammenkomsten.

Efter fælles kaffebord med taler og sange skulle festen foregå ved en overdådig julebuffet sammen med kroens øvrige gæster med levende musik og mulighed for dans.

Trods fri bar for Prebens gæster mødte alle gradvis op til dejlig morgenbuffet inden vi drog hjemefter igen.

Den 27. juli, 1922, mødtes vi i kolonihaven for at fejre Arvids forestående 70-års dag.

Den rigtige fødselsdato, d. 29. september, var allerede reserveret af Grete i Hammerum. Der blev budt på mange lækre retter og drikkevarer.

Den 27. august, 1922 kommer lille Frida til verden på Skejby Sygehus.

Forældrene holder året efter, den 2. september en navnedagsfest for familie of venner. Festen blev afholdt ved havnen i Århus i kantinen på Stephans arbejdsplads, Trifork.

2021 - Søskendetræf på Falsled Strand Camping

Den 28. august realiserede vi en gammel aftale om et camping-træf i Falsled. Dorthe og Bjarne var værter i deres campingvogn med fortelt. Anita og Poul mødte også op med deres lille campingvogn, medens medens Connie og John og vi selv overnattede i to dejlige hytter.

2020 - Johans 75-års fødselsdagsfest i Nørrehytten.

Oprindelig havde vi inviteret til fest i Nørrehytten til lørdag d. 14. marts, men p.g.a corona-epidemien valgte vi i sidste øjeblik at aflyse og udskyde til week-enden 10-12. juli.

Denne gang havde vi inviteret både Evas og mine søskende foruden vores "ex'er" og nogle gode venner og bekendte.

Maden har vi denne gang bestilt fra "Madstedet" i Spjald, som også stillede med to dygtige damer til at styre køkkenet og passe os op.

Vi var 37 til selve festen og 15 til morgenkaffe om søndagen - Og vejret viste sig fra sin pæneste side.

2019 - Evas 75-års fødselsdagsfest i Nørrehytten.

I week-enden 27-28. april havde vi igen lejet Nørrehytten og samlet Evas familie til en uformel 75-års fødselsdagsfest.

Nørrehytten er netop blevet gennemgribende renoveret med maling og nye møbler og fremstår utrolig lys og flot.

Det lykkedes at samle 24 personer til en dejlig fest og omkring 10 personer valgte at overnatte og tage del i det fælles morgenbord.

Bo og Jette havde indkøbt madvarerne og stod for tilberedningen af maden.

2019 - Fødselsdag i Wildpoldsried

Fra d. 6. til 11. februar gik turen til Wildpoldsried med overnatninger i Bad Hersfeldt på både ud- og hjemturen. Anledningen var Frederiks 1-års fødselsdag som blev fejret med familierne, dels hjemme i lejligheden og dels på et nærliggende Gasthaus. Vores hjemrejse lagde vi ned gennem Østrig og op gennem Garmisch Partenkirchen til München og Bad Hersfeld.

2017 - Marcus og familie i Danmark

I slutningen af maj kom Marcus og familien i bil til Danmark, hvor de først besøgte deres venner på Sjælland og derefter gik turen til Vestjylland, hvor de havde lånt et sommerhus i Klegod i en uges tid. Her fik de på skift besøg af Hanne og Frede, Stephan med Susanne og Anna samt Eva og jeg.

Vejret artede sig rigtig sommerligt, så der var gode muligheder for forskellige udflugter og badeture i Vesterhavet.

2016 - Bo's 50 års fødselsdagsfest i Skive.

Da Bo fyldte 50 år d. 26. august samlede han hele familien på den på den herlige overdækkede terasse på Brårupvej. Vejret viste sig også fra sin bedste side - så alt i alt en herlig dag.

2016 - Bryllupsfest i Bayern

I weekenden 1-3. juli 2016 var vi inviteret til bryllupsfest et en stor bjerg-"hytte" nær den lille by Kranzegg i Allgäu, tæt ved den østrigske grænse og ca. 50 km syd for Wildpoldsried, hvor de bor. Der var inviteret ca. 100 gæster, sammensat af familie og venner  fra adskellige lande. Om søndagen kørte vi til Wildpoldsried, hvor vi fik 2 overnatninger, inden vi fortsatte til Østrig tirsdag morgen.

2016 - Træf i "Lisbjerg-klanen"

I week-enden 3-4 september, 2016 havde Bo og Jette arrangeret et familietræf i deres store partytelt i haven i Skive efter den kendte model med eftermiddagskaffe/kage, grillning til aften og morgenmad til dem, som valgte at overnatte. Der kom ca. 30 til festen og heraf var vi ca. 16 gæster til overnatning og morgenmad.

2015 - Bryllup for Jette og Bo i Paris

Onsdag d. 3. juni gik turen med fly fra Billund til Paris sammen med Jette og Bo plus børn og familie. Her blev Jette og Bo viet lørdag den 6. eftermiddag i Den Danske Kirke, som ligger tæt ved Triumfbuen.
Vi boede på et meget specielt hotel, som lå på tagetagen på af stort, gammelt hospital - lige over for Notre Dame.

2015 - Bryllup i København

Den 25. juni tog vi et morgentog til København for at være vidne til en vielse på Københavns Rådhus. Det var Marcus og Kathi, der i al stilhed ville vies, mens de alligevel var i Danmark. Det var vist lidt mindre bureaukratisk end at gøre det i Tyskland, og det var egentlig bare deres venner fra hovedstadsområdet, som skulle være med. Derfor blev de da også lidt overraskede da vi sad og ventede på dem, da de dukkede op.

Vi overværede bare vielsen inden vi sagde farvel og tog det næste tog tilbage til Struer.

2015 - Fest i Nørrehytten

I lighed med Hyttefesten i 2014, hvor vi samlede Evas familie i Nørrehytten blev min 70-årsdag - lidt forsinket - markeret sammen med min side af familien i week-enden 19-20. juni, 2015.

2014 - Evas hyttefest

I weekenden 22-23. juni samlede vi Evas familie i Nørrehytten som en slags forsinket 70-års fødselsdagsfest.

2014 - Besøg hos Marcus og Kathi i Aletshausen

Billeder fra vores besøg hos Marcus og Kathi med børn og familie i Aletshausen i anledning af Theos 1-års fødselsdag. Aletshausen er en lille landsby i Bayersk Schwaben, ca. 40 km. sydøst for Ulm og ca. 110 km. vest for München.

2011 - Kobberbryllup på Borbjerg Mølle.

Den 16. oktober havde vi inviteret familien til vores kobberbryllup på Borbjerg Mølle.

2011 - Træf på Vestbirk Camping

I week-enden  25-26. juni mødtes "Lisbjerg-familien" på Vestbirk Camping, hvor vi startede mad eftermiddagskaffe på terassen foran festlokalet og lidt minigolf på det fine anlæg.

Om aftenen hyggede vi os med fælles spisning.

2010 - Familietræf Hammerum

Den 12. juni samlede Grethe og Christian familien til fest og grill i et partytelt på græsplænen. Vi mødtes først på Brunkulsmuseet i Søby, hvor vi kunne nyde vores medbragte kaffe og kage.

Derefter kørte alle til Hammerum, hvor vejret skabte store problemer for både teltet og Christian, mens han samtidig var ansvarlig for grillen.

2010 - Familiefest på Als

I weekenden 2-3. oktober mødtes Henningsen-familien i spejderhuset Alsborg, der ligger lige ud til Lillebælt  i Fynshav på Als.

Som festarrangører var Eva og jeg udpeget sammen med Preben og Sanne, men på grund af uheldet med mit ben blev set store læs trukket af Sanne og Preben.

2007 - Familiefest på Fyn

I week-enden 5-16. september havde Karen/Arne og Connie/John arrangeret familiefest i spejderhytten "Ruedam" ved Langesø.

2005 - Familietræf Årslev

I weekenden 3-4. september var der familietræf i en spejderhytte tæt ved Årslev på Fyn, arrangeret af "Ørbæk-familien".

2005 - Johans 60-års fødselsdagsfest

Søndag den 13. marts fejrede vi min 60-års fødselsdag i bowlingcentret i Struer. Efter middagen var der bowling et par timer for alle, som havde lyst.

2004 - Evas 60-års fødselsdag

Mandag d. 12 april, 2004 (2. Påskedag) fejrede vi Evas 60-års fødselsdag i Gimsing Sognegård sammen med familie og venner fra hele landet.

2003 - Familietræf Spodsbjerg

I week-enden 27-28. september var vi samlet til familietræf i en spejderhytte i Spodsbjerg. Arrangørerne var denne gang Anita/Poul og Dorthe/Bjarne,